De 3 van Clo

Clo Willaerts is marketeer, schrijver, docent, mama, boekenworm, blogger, all-round creator en inspirator. Ge kent ze misschien wel online als bnox of van de marketingbijbel Digital marketing like a pro. Ze zit nu in de laatste meters schrijven aan haar nieuwe telg Video Marketing like a pro

Gelukkig vond ze een paar minuutjes tijd voor ons om eens haar brain te picken en naar haar favorieten te vragen. Dat werden 3 favoriete tools, 4 favorieten om te lezen en 2 babbels waar ze op terugkijkt en naar uitkijkt.


3 tools


  • Lumen 5: “De canva voor video”. AI baseert zich op tekst en content voor de coolste video-overgangskes. “It’s magic en heeft mijn leven veranderd”. Dat is een stevige claim. Een cadeau om makkelijk super professioneel ogende Facebook ads te creëren ook. Iets in mij voorspelt een stevige kans dat deze terugkomt in Clo’s nieuwe boek. Ik kan mis zijn natuurlijk. 


  • Feedly. Ofwel: Clo haar dagelijkse gazet. ‘s Ochtends steevast een uurtje content swipen op de tablet. "Content in = content out", omschrijft Clo haar job. Verplicht ook, in de marketingbranche, om op de hoogte te blijven (al zit er - we quoten haar letterlijk - natuurlijk “ook veel brol tussen”). 


  • Readwise: Het idee is even simpel als geniaal: tijdens het lezen duid je de paragrafen aan die je interessant vindt. Elke dag krijg je vijf van je aangeduide passages terug te lezen. Als reminder voor wat je zelf las maar al vergeten was: “potverdorie, das inderdaad interessant”. Of hang het gewoon direct aan uw Notion, Evernote of whatever ge gebruikt om uw content sh*zzle toch een béétje te proberen organiseren. Met de share-knop deel je je favoriete paragrafen meteen ook op je socials. Handig gevalletje om goeie content te curaten, zelf geïnspireerd te blijven en - zoals Clo - je eigen werk ook op relevante wijze af en toe nog eens naar voor te schuiven. In plaats van alle interessante passages een vergeetput in te laten duiken.


4 om te lezen (en te luisteren)


  • Flow State nieuwsbrief: een newsletter die muziek aanraadt om in de flow te raken. Clo zit in de laatste eindsprint in het schrijven van haar boek en is een flow state meer dan welgekomen. Zo (her)ontdekte ze het genie van producer Brian Eno en kent ze de soundtrack van de miniserie devs nu helemaal vanbuiten. Zonder de serie ooit gezien te hebben. Efkes te druk bezig met schrijven, natuurlijk. 


  • De newsletter van de shopify blog. Een venster op de wereld”, zegt Clo. “Zalig om mij voor te stellen hoe het eigenlijk écht met mensen gaat.” Shopify beschikt namelijk over zo veel data dat ze perfect kunnen aanvoelen wat the next big thing wordt. Vandaag zijn dat volgens hun trendmeter blijkbaar broeken met wijde pijpen, visgerei, massagestoelen en tenten. “En ik doé zelfs helemaal niks met Shopify of e-commerce,” dixit Clo. Moet zijn dat het écht interessant is.  


  • Fictieboeken (of in elk geval leesvoer dat niét perse aan business of marketing gerelateerd is). Die koopt Clo in papieren versie. Sinds de pandemie zoveel dat er een extra boekenkast nodig is. Deugd doet het haar wel, het ingeslapen leesbeest dat wat wakker wordt. De pandemie zorgde sowieso voor extra leesdrang. “Het is een beetje zoals zwemmen, dat verleer je niet. Het was alleen wat op de achtergrond geraakt”. Tegenwoordig verslindt ze zo’n 5 tot 10 boeken per maand. Logisch dat Readwise dan een veelgebruikte tool is. Haar grootste (her)ontdekking: Dune, de science fiction klassieker. Ze werd van haar sokken geblazen door een passage in de Nag Hammadi Scriptures, oude Gnostische manuscripten, en de verzen van The Thunder, Perfect Mind. “Wat er de afgelopen jaren uit de woestijn gepeuterd wordt, zet vanalles op z’n kop. Dat gedicht was lifechanging.” 


2 babbels


Online events en technologieën houden Clo bezig. “Daar ben ik efkes hard mee bezig geweest, zoals iedereen vermoed ik. Maar de zoom fatigue is real. En de vibes van échte events ben ik toch nog nergens online tegengekomen.” Toch haalt ze er twee events uit, die haar duidelijk enthousiast maken. 


  • Hoogtepunt van het jaar was dan ook een offline event. Haar mooiste ervaring was haar gesprek met TedXKULeuven. Inhoudelijk gechallenged worden en zelf je eigen meningen moeten herzien. Een gesprek dat haar zal bijblijven. 


  • Het online event and& leuven begint vandaag en kijkt ze reikhalzend naar uit. “Die hebben gewoon hun eigen platform gebouwd. Super benieuwd naar.” Wij nu ook. Toch een ‘voordeel’ aan de pandemie: internationale sprekers zijn opeens veel bereikbaarder. Zo mag Clo Jimmy Wales, mede-oprichter van Wikipedia interviewen. Wordt vast een bom van een gesprek.


Toffe jobs

De partners waar Boelo met plezier mee samenwerkt. (We doen er een babbeltje mee en vinden ze ook écht plezant).

No results found, try adjusting your search and filters.
Something went wrong, contact us if refreshing doesn’t fix this.

Marketingmailtje met interessante marketingdinges

Ook krijgen? We houden het proper en spammen u niet.

Als ge liever eerst leest wat ge in uw inbox uitnodigt, kan dat natuurlijk ook.